Google

04 Απριλίου 2007

Βιβλίο ιστορίας ΣΤ' δημοτικού

Αφού απέτυχε το...πρωταπριλιάτικο, μιας και κανένας δεν "τσίμπησε",επανέρχομαι με το θέμα που "παίζει" πολύ αυτές τις ημέρες στις οθόνες μας.
Και για να ξεκαθαρίσω,έψαξα σε πάρα πολλά βιβλιοπωλεία της Θεσ/νίκης και δεν μπόρεσα να το βρω πουθενά!Έχει τελειώσει από παντού και δεν το επανατυπώνει ο οργανισμός(έτσι μου είπαν τουλάχιστον),άρα δεν έχω ιδία αντίληψη.Το βρήκα στο διαδίκτυο,έκανα ηλεκτρονική παραγγελία και περιμένω να το λάβω.Πάντως,θέλω να σας παρουσιάσω τις θέσεις δύο κομμάτων και μιάς μεγάλης μερίδας του κόσμου επί του θέματος...

(κάντε κλικ να ακούσετε μία ενδιαφέρουσα διασκευή ενός πολύ γνωστού ελληνικού τραγουδιού)




Φιλελεύθερη συμμαχία:
Το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, για το οποίο πολύς λόγος εξακολουθεί να γίνεται, επιχειρεί να υποδείξει ένα διαφορετικό δρόμο στην εκμάθηση της ελληνικής ιστορίας, απαλλαγμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος. Αν και απαιτούνται διορθώσεις σε επιμέρους σημεία του περιεχομένου του, πρόκειται σε γενικές γραμμές για ένα καλογραμμένο βιβλίο, η προσέγγιση του οποίου είναι χρήσιμο να υιοθετηθεί και να επεκταθεί και σε άλλα διδακτικά εγχειρίδια.
Για δεκαετίες η εκπαιδευτική διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στη χώρα μας χαρακτηρίστηκε από ένα έλλειμμα ιστορικής αλήθειας, με δεκάδες σελίδες της διδασκόμενης ύλης να κινούνται στα όρια της παιδικής αφέλειας και της φανερής προπαγάνδας, κατά τρόπο συχνά προσβλητικό για τη νοημοσύνη μαθητών και δασκάλων, με μοναδικό στόχο να οικοδομήσει μια "εθνική συνείδηση με συγκεκριμένο ιδεολογικό περιεχόμενο και πολιτική στόχευση.
Η ενδεχόμενη απόσυρση του βιβλίου και η αντικατάστασή του θα ισοδυναμεί ουσιαστικά με υποχώρηση απέναντι στους θιασώτες της "κλειστής" Ελλάδας που πορεύονται στο μέλλον με το βλέμμα στο παρελθόν. Τούτο διότι, στις διαφορετικές απόψεις που διατυπώνονται για το επίμαχο βιβλίο, αντιπαρατίθενται δύο διαφορετικές "Ελλάδες", δύο διαφορετικές αντιλήψεις για τη θέση της χώρας μας στο σημερινό κόσμο. Μία Ελλάδα σύγχρονη, εξωστρεφής, προοδευτική, φιλελεύθερη και αισιόδοξη. Και μια Ελλάδα οπισθοδρομική συντηρητική, φοβική και μισαλλόδοξη, που ανταλλάσει τις δυνατότητες του μέλλοντος με ένα εξωραϊσμένο και εξιδανικευμένο παρελθόν.
Το γνωστό φαιοκόκκινο μέτωπο, όπου το σύνηθες ετερόκλητο πλήθος των έξαλλα φωνασκούντων επαγγελματιών κινδυνολόγων των "τηλε-παραθύρων" που μονότονα ξιφουλκούν εξ αριστερών και εκ δεξιών ενάντια σε κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ελληνικής Πολιτείας και κοινωνίας, βρήκε ακόμη μία φορά την ευκαιρία να υπενθυμίσει τη παρουσία του. Παρουσία αναμφίβολα χρήσιμη, προκειμένου να γνωρίζουμε τι να αποφεύγουμε ώστε να ξαναβρεί η πατρίδα μας το χαμένο βηματισμό της μέσα στην Ιστορία. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία αισθάνεται για πολλοστή φορά υπόχρεη να υπενθυμίσει σε όλους τους αυτόκλητους υπερασπιστές μίας "ελληνικότητας" την οποία ταυτίζουν με τις συντηρητικές ιδεοληψίες τους, τη ρήση του Δ. Σολωμού πως "εθνικό είναι το αληθές" και όχι το αντίστροφο.
Η κοινωνική συνείδηση και η αίσθηση κοινής ιστορικής πορείας αναπτύσσεται μέσα από την ενότητα στη διαφορά και όχι στη βάση μιας κεντρικά κατευθυνόμενης ομογενοποίησης στη βάση των πλέον αναχρονιστικών μεθόδων της κατασκευής εξωτερικών απειλών μέσα από την υποχρεωτική ανάγνωση των αιματοβαμμένων σελίδων της διδασκόμενου μαθήματος της ιστορίας.
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την κατάργηση του ενός και μοναδικού συγγράμματος που επιβάλλεται από τον κρατικό υπάλληλο και το κομματικό στέλεχος. Προτείνει τη δυνατότητα του γονέα να επιλέγει το σχολείο φοίτησης των παιδιών του, με την εισαγωγή του συστήματος των "κουπονιών εκπαίδευσης", πολιτική που επεκτείνεται διεθνώς. Προτείνει την αποκρατικοποίηση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με στόχο την αυτοτέλεια και την ανεξαρτησία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ως την αναγκαία προϋπόθεση κατάκτησης της κοινωνίας της γνώσης.
Μία δυναμική και ευημερούσα κοινωνία των πολιτών απαιτεί πολίτες με αυξημένη κριτική ικανότητα και όχι άβουλους υπηκόους που αναπαράγουν την ημιμάθεια, τα εθνικά στερεότυπα, τις ανασφάλειες και τον αυτάρεσκο ναρκισσισμό τους.



Συνασπισμός της Αριστεράς,των κινημάτων και της Οικολογίας:
«Το νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, δέχεται από ορισμένους κύκλους επικρίσεις, που ξεπερνούν την επιστημονική και εκπαιδευτική κριτική και σε κάποιες περιπτώσεις φθάνουν να είναι ακραίες επιθέσεις με χαρακτήρα ιδεολογικού εκφοβισμού. Η συζήτηση έχει μετατοπισθεί από την εκπαιδευτική αποτίμηση του βιβλίου και γίνεται με όρους πολιτικής υπαγόρευσης.Δεν υπάρχει βιβλίο ιστορίας, και του Δημοτικού ακόμη, το οποίο να μην έχει ένα ιδεολογικό φορτίο μέσα του και ορισμένες επιλογές. Δεν υπάρχει βιβλίο το οποίο να είναι άψογο. Ειδικά ένα βιβλίο που προσπαθεί να καινοτομήσει και στη διδακτική μέθοδο και στο περιεχόμενο και να μην χρειάζεται διορθώσεις. Δεν μπορεί να μη γίνεται ένας διάλογος επιστημονικός., να γίνεται ένας διάλογος ζωντανός για τα σχολικά βιβλία. Δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Έχουμε μια απόπειρα ιδεολογικού εκφοβισμού και μια απόπειρα επιβολής ενός μοντέλου διδασκαλίας της ιστορίας. Θέλουν κάποιοι η ιστορία που διδάσκεται να είναι η ταινία «300» του Χόλλιγουντ που παίζεται σήμερα. Θα σας πω το εξής: υπάρχει μια σκηνή που είδα στις διαφημίσεις που δείχνει ηρωικά το Λεωνίδα να σπρώχνει με το πόδι του μέσα στο πηγάδι τους αγγελιοφόρους των Περσών που ζητάνε γη και ύδωρ και λέει ο Ηρόδοτος εκεί αυτό που κάνανε οι Σπαρτιάτες, αν θυμάμαι καλά, ότι παραβιάζει «τα πάντων ανθρώπων νόμιμα», δηλαδή ότι οι σπαρτιάτες παραβίασαν τη διεθνή νομιμότητα.
Πρέπει να δούμε την ιστορία με άλλα μάτια, με ψυχραιμία, από πολλές γωνίες και με τα μαθήματα που έδωσε, αν θέλετε, ο πατέρας της ιστορίας που είναι ο Ηρόδοτος, που δεν έχουν σχέση με όλα αυτά που λέγονται.
Επομένως κα υπουργέ, θέλω να σας ρωτήσω το εξής:
Πρώτον, γιατί δεν αντιδράτε σε προσπάθειες ιδεολογικού εκφοβισμού; Είστε υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Δεν μπορεί να βγαίνει ο Αρχιεπίσκοπος και να μιλάει για συγγραφείς οι οποίοι έχουν την κάλυψη όλων των ιστορικών περιοδικών, της παμψηφίας των ιστορικών, των καθηγητών και να λέει ότι είναι «γενίτσαροι», και να το λέει σε απλούς, καλούς ανθρώπους μεγάλης ηλικίας που πάνε στην εκκλησία να κοινωνήσουν, να πάρουν τον άρτο και θέλουν να τους κάνουν Ταλιμπάν, απέναντι σε κάποιες απόψεις επιστημονικές τις οποίες βέβαια οι άνθρωποι δεν έχουν καν διαβάσει. Αυτό είναι το πρώτο.
Το δεύτερο, όπως φάνηκε και από προηγούμενη ερώτηση συναδέλφου, παρανόμως διακινήθηκαν από εστίες του Υπουργείου Παιδείας ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ερωτηματολόγια σχετικά με αυτό το βιβλίο. Τα αποδοκιμάσατε τα ερωτηματολόγια αυτά. Εντάξει, ποιοι όμως τα υποκίνησαν, ποιοι ξεκίνησαν με αυτή την παράνομη διαδικασία, έγινε ΕΔΕ και τι αποτελέσματα είχε αυτή η ΕΔΕ;
Και τρίτον και τελευταίο: Να υπάρξει μια εγγύηση, σε ένα βαθμό το δηλώσατε, ότι, όπως όλα τα βιβλία, μέσα από διαδικασίες αποκλειστικά εκπαιδευτικές και επιστημονικές, θεσμικές που προβλέπονται, ότι θα γίνουν οι διορθώσεις χωρίς αυτές τις πιέσεις τις οποίες δέχονται και αυτή την προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα κλίμα φόβου στο επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας»

Ο Ν. Βούτσης, υπεύθυνος Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας του ΣΥΝ, σχολιάζοντας την ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, δήλωσε τα εξής:
"Αποκαλυπτική για τις προθέσεις του δήθεν κριτικού της λόγου και απροκάλυπτα εχθρική προς τον διαφωτισμό και κάθε βήμα νεωτερισμού αποτελεί η σχετική ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου.
Ποιος μιλάει για χειραγώγηση συνειδήσεων και ποιος πράγματι επικαλείται το Σύνταγμα;
Χρειάζεται να υπενθυμίσουμε τις καταστροφικές, από κάθε άποψη, συνέπειες της επιβολής των ιδεολογημάτων περί «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» και περί «πατρίδος-θρησκείας-οικογένειας»;
"

Σας κούρασα;Περιμένω να αποκτήσω προσωπική εικόνα για το βιβλίο...

15 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Εγώ συμφωνώ και με τις δύο θέσεις που παρέθεσες. Τοποθετήθηκα παλαιότερα στο για τη διδασκαλία της Ιστορίας και στο Πλησιάζει η 25η Μάρτη

Ανώνυμος είπε...

Ιστορία ΣΤ' Δημοτικού
Βιβλίο Μαθητή Σελίδες
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/math_1_23.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/math_24_53.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/math_54_73.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/math_74_93.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/math_94_113.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/math_114_138.pdf

Βιβλίο Δασκάλου
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/BK_ISTORIA%20ST%20DHMOT.pdf

Τετράδιο Εργασιών Σελίδες
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/ergasion_1_19.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/ergasion_20_38.pdf
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/history_st/ergasion_39_56.pdf

site: (του παιδαγωγικου ινστιτουτου)
http://zeus.pi-schools.gr/dimotiko/

Ανώνυμος είπε...

φιλε ελλογε.Αμεσως μετα το γραπτο μηνυμα που σου εστειλα απο το φορουμ με διεγραψαν.
Ειχα υποψιαστει οτι κινουνται υπογειως νηματα εκει και με επιβεβαιωνουν απολυτα.
Δεν παιρνω πισω τιποτα απο οσα ειπα.
Καλη συνεχεια σου ευχομαι.
index.php

Ανώνυμος είπε...

προστατευονται η οχι τα προσωπικα μηνυματα ως απορρητα;
Γιατι δεν λενε τον λογο;
Εχεις το ελευθερο απο μενα να χρησιμοποιησεις κατα βουληση το περιεχομενο των μηνυματων.
index.php

Ανώνυμος είπε...

δεν φτανει που με διεγραψαν με διασυρουν και απο πανω!!!!!!!!
Δεν μπορω να απαντησω και λενε οτι εχω ξαναγραψει στο φορουμ.!!!!!!!!
Η παρειτσα!!!!!!!!!!!!
Ευγε!στο phorum.gr!

Ανώνυμος είπε...

Ελαχιστα συμμετειχα στην θρησκειολογια



στη συνεχεια θα συμμετειχες περισσοτερο...


ιδου η αποδειξη οτι παρακολουθουν τα προσωπικα μηνυματα και το γιατι με διεγραψαν
απο απαντηση τοτ αριστοτελη ων στο ποστ για την διαγραφη μου

Λιπαρδόνιος είπε...

Σ'ευχαριστώ Δείμε για την υπενθύμιση των τοποθετήσεών σου.Τη μία την είχα διαβάσει,την άλλη όχι.Είδες και τη θέση του ΚΚΕ;Μίλησε ότι το βιβλίο εξυπηρετεί ευρωατλαντικά κέντρα...Τί άλλο θα ακούσουμε;;;Και εν συνεχεία ο Αλαβάνος έκανε λόγο για παπάδες με...κόκκινα ράσα.

Να'σαι καλά ανώνυμε Έλληνα,μιας και η παραγγελία μου ακυρώθηκε(αφού δεν ήταν τελικά διαθέσιμο το βιβλίο).Το μελετώ τώρα μέσα από τις σελίδες που μου παρέθεσες.

Τι να πω ρε index?Σε παραξένεψε;Αναμενόμενη δεν ήταν η στάση τους;Προσπάθησες να ξαναγραφτείς και σε αναγνώρισε;Ας μείνουν μόνοι τους να κάνουν κατηχήσεις ο ένας στον άλλον...Δεν έχει εξάλλου νόημα να καθίσεις να συζητήσεις σοβαρά με τέτοιου είδους ασόβαρα και αμόρφωτα ανθρωπάκια!Βλέπω σύντομα να διαγράφουν κι εμένα.Αλήθεια,το γεροξεκούτη του έκαναν τίποτα που έχει σκυλοβρίσει πόσο κόσμο εκεί μέσα;;;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πάντως εγώ βρήκα τη θεση του ΚΚΕ πολυ ευκαιριακή. Τα προηγουμενα χρόνια γιατί δε ζητουσε ανοιχτά την απόσυρση των απολιθωματων που διδάσκονταν; Τώρα που βγηκαν οι εθνικιστές βγήκε και το ΚΚΕ.

Debby είπε...

Από την στιγμή που έδωσε "τελεσίγραφο" ο Χριστόδουλος υπόθέτω ότι θα πρόκειτε για ένα μια χαρά βιβλίο!!

oistros είπε...

καλησπέρα
αν εχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά σε αυτό το βίντεο
http://www.youtube.com/watch?v=NLoJsJ856tg

forye είπε...

καταθέτω σύνδεσμο άρθρου με τίτλο:

ΙΣΤΟΡΙΑ Στ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: Μια ετεροχρονισμένη κριτική με φόντο τους θεσμούς
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2007: Οι νέες -κατά ΥπΕΠΘ- κλίσεις ανώμαλων ουσιαστικών


http://users.sch.gr/szygouras/themata/ISTORIA_6H.DHMOTIKOY/an_ousiastika.htm

Ανώνυμος είπε...

Mundania did [url=http://itkyiy.com/lasonic-lta-260/]lta chile[/url] rlene smiled [url=http://itkyiy.com/methylprednisolone-acetate/]methylprednisolone and alcohol[/url] hollow eye [url=http://itkyiy.com/sces/]sce discounts[/url] his book [url=http://itkyiy.com/k-chlor/]atenolol chlor[/url] much more [url=http://itkyiy.com/epipen-online-video/]epipen and production and cost[/url] his slightest [url=http://itkyiy.com/bio-identical-estrogens/]overweight women estrogens hairy[/url] are those [url=http://itkyiy.com/vertigo-meclizine/]side effects of meclizine[/url] them loved [url=http://itkyiy.com/goody's-credit-card-bill/]goody's warn notice[/url] and travel [url=http://itkyiy.com/sodium-xylene-sulfonate/]barium diphenylamine sulfonate[/url] human genes [url=http://itkyiy.com/technetium-99m/]technetium ecd[/url] and basilisks [url=http://itkyiy.com/siberian-ginseng-increasing-testosterone/]ginseng and medicine[/url] the beginning [url=http://itkyiy.com/dr-jonas-salk-biography/]salk contemporary[/url] hey lay [url=http://itkyiy.com/fond-du-lac-reservation-tribal-enrollment/]fond du lac wi newspaper[/url] land for [url=http://itkyiy.com/tramadol-vs-vicodin/]online pharmacy vicodin hydrocodone[/url] ghosts can [url=http://itkyiy.com/removing-chlorine-with-sodium-thiosulfate/]sodium thiosulfate vs hydrochloric acid[/url] olph said [url=http://itkyiy.com/peekaboo-petites/]cleo petites[/url] old child [url=http://itkyiy.com/tummy-tucks-brooklyn/]table that tucks into sofa[/url] weighed more [url=http://itkyiy.com/turbo-backup-pep/]pep plus turbo backup[/url] ome let [url=http://itkyiy.com/diphenhydramine-lawsuits/]diphenhydramine hcl for sleep[/url] ever going [url=http://itkyiy.com/ethyl-epa-purified/]purified compressed air[/url] properly appreciate rpretation.

Ανώνυμος είπε...

Hi, guantanamera121212

Ανώνυμος είπε...

не факт

Ανώνυμος είπε...

just dropping by to say hello