Google

05 Ιανουαρίου 2007

Ιατρική δια χειρός Άννας Δρούζα

Ενημέρωση: Προτού προχωρήσετε παρακάτω,χαλαρώστε,ανοίξτε τα ηχεία κι ακούστε ένα τραγουδάκι αφιερωμένο στον καμεροφιλέστατο κ Χριστόδουλο.Προσοχή στο στίχο!



Λοιπόν,αυτή τη στιγμή η δημόσια τηλεόραση της ΝΕΤ που όλοι την πληρώνουμε παραδίδει μαθήματα ιατρικής.Κρατώ σημειώσεις για να σας τις παρουσιάσω.Πιστεύω πως δεν έχει νόημα να σπουδάζει κάποιος μια δεκαετία ιατρική.Ας δει λίγη Δρούζα κι έτοιμο το πτυχίο:

Έχουμε και λέμε:

-Στον καρκίνο (παντός είδους) ειδικεύεται ο άγιος Νεκτάριος.
-Για ορθοπεδικά, γαστρεντερολογικά,γυναικολογικά απευθυνθείτε στην αγία Μαρίνα.Ακόμη κι αν καταλήξετε,η αγία Μαρίνα μπορεί να σας αναστήσει.
-Για καρδιολογικά,παθολογικά εις τον Άγιο Αναστάσιο.
-Για ενδοκρινολογικά,οφθαλμολογικά,ωτορινολαρυγγολογικά εφημερεύει σήμερα η Οσία Ξένη

Αν παρόλα ταύτα τα τινάξετε,ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ.Η κ.Δρούζα δε θα σας βρει για να μιλήσετε.Έτσι στην τηλεόραση πάλι εμείς θα κάνουμε κουμάντο.

Είναι απίστευτη η αφέλεια του Έλληνα.Βλέπω και πραγματικά τρίβω τα μάτια μου.Είναι δυνατό στο 2007 να υπάρχουν τόσοι μαλάκες(επιτρέψτε μου) που να πιστεύουν ότι οι Θεοί,οι Άγιοι,οι Δαίμονες,τα Ξωτικά, οι Νεράιδες κι οι Μπαμπούλες είναι οι αίτιοι των ασθενειών και οι θεραπευτές τους συνάμα;

Έστω ότι έχω 100 αφελείς χριστιανούς και 100 που πιστεύουν στο τυχερό πέταλο.Και οι 200 πάσχουν από καρκίνο,ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του στάδια.Οι μεν προσεύχονται,οι δε έχουν πίστη στο πέταλό τους.Σώζονται ένας κι ένας.Ο χριστιανός αμέσως θα το αποδώσει στην πίστη του(ό,τι συνεπάγεται αυτό:εμφανίσεις σε Δρούζα,Χαρδαβέλα κλπ.),ο δε προληπτικός θα το αποδώσει στο τυχερό του πέταλο.Οι υπόλοιπο 99 που πέθαναν σαφώς και δεν έχουν φωνή να ακουστούν.Κάποιος άθεος που σώζεται "δεν πουλάει" για την τηλεόραση."Και ποιος σου το έκανε το θαύμα ρε φίλε;" ,θα του απαντήσουν.

Κάθε τι που δεν ακολουθεί αυτό που έχουμε συνηθίσει θέλουμε αναγκαστικά κάπου να το αποδώσουμε.Δεν μπορούμε να δεχθούμε απόκλιση από τους κανόνες της φύσης που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.Οι γιατροί συχνά κατηγορούνται,οι άγιοι ΠΟΤΕ! Τώρα αν τους ρωτήσετε γιατί δε γίνεται κάποιο θαύμα για τα 60.000 παιδιά κάτω των 5 ετών που πεθαίονουν καθημερινά από την πείνα,για τα 4.000 παιδιά που πεθαίνουν καθημερινά από έλλειψη νερού,για τα 2.000 παιδιά που πεθαίνουν κάθε μέρα από ελονοσία,θα σας δώσουν γελοία απάντηση.

Γιαχβέ,Χριστός,Αλλάχ,Άγιοι,πέταλα και όλα τα συναφή είναι οι διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος.Της αμάθειας,της αφέλειας και της εκμετάλλευσης.

Αν παρ'ελπίδα σήμερα το βράδυ νιώσετε αδιαθεσία, μην τρέχετε τζάμπα στα νοσοκομεία. Απευθυνθείτε στο πλησιέστερο μοναστήρι(κρατώντας όχι ψιλά,αλλά χοντρά πάνω σας,αν θέλετε η αγία να δράσει).Αυτό τουλάχιστον πέρασε σήμερα μέσα από τη δημόσια τηλεόραση.

Τώρα θυμήθηκα ένα πρόσφατο περιστατικό από τα δελτία ειδήσεων. Μια κοπέλα να πάσχει από πολύ σοβαρή ασθένεια κι οι γονείς της επίμονα να αρνούνται να δεχθούν οποιαδήποτε ιατρική βοήθεια.Περίμεναν το θαύμα της αγίας Μαρίνας, κάνοντας ό,τι κι οι υπόλοιποι που παρουσιάζονται ως αποδέκτες θαυμάτων. Όταν επενέβη τελικά η αστυνομία και η δικαιοσύνη και διεκομίσθη η νεαρά στο νοσοκομείο ήταν ήδη αργά...Η αγία Μαρίνα το είχε κάνει το θαύμα της...
Γιατί κ.Δρούζα δεν καλέσατε κάποιον να μιλήσει για την κοπέλα αυτή σήμερα;;;Για όλα αυτά τα θαύματα θα μιλήσετε ποτέ κ.Δρούζα;;;Ή δε σας το επιτρέπει η μεγαλοπαπάρας Στυλιανός Καρπαθίου και όλο το συνάφι του;

5 σχόλια:

gerry είπε...

Καλή χρονιά!
Καλό ποστ και επίκαιρο, βλέπω άρχισες δυναμικά. Καλή συνέχεια!

cyrusgeo είπε...

Δεν την αντέχω πια -- όταν τη βλέπω, ακούω το IQ μου να πέφτει σαν τον Wile E. Coyote.

Και με τον ίδιο ακριβώς ήχο...

Ανώνυμος είπε...

ΕΜΠΕΛΑΡΕΣ ΠΟΥ ΛΑΛΕΙΣ ΡΕ ΑΠΟΛΛΩΝ, ΘΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΙΣΤΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή είδα φωτογραφία του ..Καρπαθίου, που λέγεται ότι είναι ψυχίατρος και θεωρεί αρρώστια την ομοφυλοφυλία, τον παρακαλώ πολύ να ανοίξει το παγκοσμίως αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM-IV (βλ. παρακάτω) και να μας πει σε ποιά σελίδα η ομοφυλοφυλία χαρακτηρίζεται ως αρρώστια ή διαταραχή. Αυτό που θα διαβάσει... δεν θα του αρέσει.
..............
Εκτός αν έχει ο ίδιος κάποιο διαγνωστικό εγχειρίδιο του ... Μωϋσή!

Homosexuality and DSM-IV (=Διεθνώς αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο)

Q. Do you have any information on how homosexuality was eliminated from the DSM-IV vs DSM-III? Is there an established revision procedure whereby disorders are either included or excluded in new editions? If so, is there a way to determine whether that procedure was followed in the revision work that excluded homosexuality in the current fourth edition?

A. The issue of whether homosexuality is a disease has been one of the more controversial matters that has faced the framers of the various DSMs over the last few decades. The very first edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-I) classified homosexuality as a sexual deviation, as did DSM-II in 1968. However, in December of 1973, the DSM-II was modified by the Board of Trustees of the American Psychiatric Association (APA), who voted to eliminate the general category of homosexuality, and replace it with sexual orientation disturbance.

As Dr. Jon Meyer notes (see Comprehensive Textbook of Psychiatry, 4th ed., eds. Kaplan & Sadock), "...this change reflected the point of view that homosexuality was to be considered a mental disorder only if it was subjectively disturbing to the individual. The decision of the APA Board...took place in the context of new sociological data, biological inferences, and de-emphasis of psychoanalytic observations. It also took place in an atmosphere of confrontation. Beginning in 1970, various gay activist groups demonstrated....at APA meetings. At issue was the conceptualization of homosexuality as an illness..."

The DSM-III committee and subcommittee charged with drafting the new manual (1976-78) settled on the diagnosis of ego-dystonic homosexuality, which, according to Meyer, "...represented a compromise between those individuals whose clinical experience, interpretation of the data, and, perhaps, biases, led them to the conviction that homosexuality was a normal variant of sexual expression..." By the time DSM-III-R (revised version of DSM-III) came out in 1987, the tide had shifted again. The category of ego-dystonic homosexuality was eliminated. As DSM-III-R itself stated, "...the diagnosis...has rarely been used clinically, and there have been only a few articles in the scientific literature that use the concept..."
However, one could use the category of sexual disorder not otherwise specified to include cases that previously would have been called ego-dystonic homosexuality. Our present DSM-IV does not include homosexuality per se as a disorder, but still permits the diagnosis of "Sexual Disorder Not Otherwise Specified" for someone with "...persistent and marked distress about sexual orientation".
For details on how the DSM-IV committees made their decisions, I suggest you get hold of a copy of the actual manual, and read the detailed description on p. xx in the introduction. I think it's fair to say that DSM-IV was more reliant on empirical data, and less on political considerations, than were some earlier DSMs. You may also want to see the article by Bayer & Spitzer in which edited correspondence by the DSM-III framers is presented on the issue of homosexuality (J Hist Behav Sci 18:32, 1982).

Other Resources:
• More Sexual Issues Information
May 2001 (Πηγή: http://www.healthieryou.com/mhexpert/exp1052101c.html )

Ανώνυμος είπε...

Επειδή είδα φωτογραφία του ..Καρπαθίου, που λέγεται ότι είναι ψυχίατρος και θεωρεί αρρώστια την ομοφυλοφυλία, τον παρακαλώ πολύ να ανοίξει το παγκοσμίως αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM-IV (βλ. παρακάτω) και να μας πει σε ποιά σελίδα η ομοφυλοφυλία χαρακτηρίζεται ως αρρώστια ή διαταραχή. Αυτό που θα διαβάσει... δεν θα του αρέσει.
..............
Εκτός αν έχει ο ίδιος κάποιο διαγνωστικό εγχειρίδιο του ... Μωϋσή!

Homosexuality and DSM-IV (=Διεθνώς αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο)

Q. Do you have any information on how homosexuality was eliminated from the DSM-IV vs DSM-III? Is there an established revision procedure whereby disorders are either included or excluded in new editions? If so, is there a way to determine whether that procedure was followed in the revision work that excluded homosexuality in the current fourth edition?

A. The issue of whether homosexuality is a disease has been one of the more controversial matters that has faced the framers of the various DSMs over the last few decades. The very first edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-I) classified homosexuality as a sexual deviation, as did DSM-II in 1968. However, in December of 1973, the DSM-II was modified by the Board of Trustees of the American Psychiatric Association (APA), who voted to eliminate the general category of homosexuality, and replace it with sexual orientation disturbance.

As Dr. Jon Meyer notes (see Comprehensive Textbook of Psychiatry, 4th ed., eds. Kaplan & Sadock), "...this change reflected the point of view that homosexuality was to be considered a mental disorder only if it was subjectively disturbing to the individual. The decision of the APA Board...took place in the context of new sociological data, biological inferences, and de-emphasis of psychoanalytic observations. It also took place in an atmosphere of confrontation. Beginning in 1970, various gay activist groups demonstrated....at APA meetings. At issue was the conceptualization of homosexuality as an illness..."

The DSM-III committee and subcommittee charged with drafting the new manual (1976-78) settled on the diagnosis of ego-dystonic homosexuality, which, according to Meyer, "...represented a compromise between those individuals whose clinical experience, interpretation of the data, and, perhaps, biases, led them to the conviction that homosexuality was a normal variant of sexual expression..." By the time DSM-III-R (revised version of DSM-III) came out in 1987, the tide had shifted again. The category of ego-dystonic homosexuality was eliminated. As DSM-III-R itself stated, "...the diagnosis...has rarely been used clinically, and there have been only a few articles in the scientific literature that use the concept..."
However, one could use the category of sexual disorder not otherwise specified to include cases that previously would have been called ego-dystonic homosexuality. Our present DSM-IV does not include homosexuality per se as a disorder, but still permits the diagnosis of "Sexual Disorder Not Otherwise Specified" for someone with "...persistent and marked distress about sexual orientation".
For details on how the DSM-IV committees made their decisions, I suggest you get hold of a copy of the actual manual, and read the detailed description on p. xx in the introduction. I think it's fair to say that DSM-IV was more reliant on empirical data, and less on political considerations, than were some earlier DSMs. You may also want to see the article by Bayer & Spitzer in which edited correspondence by the DSM-III framers is presented on the issue of homosexuality (J Hist Behav Sci 18:32, 1982).

Other Resources:
• More Sexual Issues Information
May 2001 (Πηγή: http://www.healthieryou.com/mhexpert/exp1052101c.html )