Google

21 Απριλίου 2007

Βρε δε μας χέζετε;

Αυτό ήταν!Το θέμα "βία στα γήπεδα" έχει πλέον περάσει στο παρελθόν...2 ήταν οι βασικές συνιστώσες του προβλήματος και νομίζω ότι τις καθαρίσαμε για τα καλά.Αρχικά,ξεπαστρέψαμε τους συνδέσμους με τέτοιο τρόπο,ώστε ουδείς συνδεσμίτης στο εξής να δύναται να εισέλθει εις οιονδήποτε αγωνιστικό χώρο και το δεύτερο αγκάθι ακούει στο όνομα :"Άλμπαν Μπούσι"

Είναι πραγματικά αστείο που εδώ και μία εβδομάδα ακούω συνεχώς στα αθλητικά για τις αλητείες του Μπούσι,για τις απρέπειες του.Ξαφνικά ανακαλύψαμε την Αμερική!Μέχρι και ο αντιεισαγγελεύς επενέβη! "Πρέπει να αποκλεισθεί για τρία έτη και να απελαθεί ταυτοχρόνως απο τη χώρα που παράγει πολιτισμό.Ήρθε αυτός ο Αλβανός και δυσφημεί το ελληνικό ποδόσφαιρο"

Για ποιον λόγο παρακαλώ;Επειδή έφτυσε σε μια φάση του αγώνα έναν παίκτη και επειδή στο τέλος έκανε μία χειρονομία!ΕΛΕΟΣ!Αλήθεια,από πού κατεβήκατε όλοι εσείς που θυμηθήκατε τώρα την ποδοσφαιρική ευπρέπεια;Δεν έχετε πάει άλλη φορά σε ποδοσφαιρικό αγώνα;

Υπάρχει Κυριακή που να μην υπάρχουν τέτοιες καταστάσεις σε ελληνικά (και όχι βέβαια μόνο) γήπεδα; Μήπως αν δεν ήταν ο ΠΑΟ στη μέση και ο Μπούσι έκανε τις ίδιες ενέργειες στο Απόλλων-Ξάνθη,θα ασχολούνταν κανείς;Μήπως αν ο ΠΑΟ δεν έχανε τους δύο βαθμούς θα έκανε τόση φασαρία;Προσωπικά,έτυχε φέτος να είμαι στο γήπεδο και στα δύο παιχνίδια ΠΑΟΚ-ΠΑΟ και κάθε τόσο πήγαινε ο Μάντζιος προς το μέρος των οπαδών κι έκανε χειρονομίες κι έβριζε!Εκεί πού ήταν το ευαισθητοποιήμενο σωματείο του ΠΑΟ να παρέμβει;Πού ήταν όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι στις παρακάτω περιπτώσεις και τί έκαναν οι ΠΑΕ;


Μπορείτε να απολαύσετε τον Καρεμπέ σε τρυφερές στιγμές με τους αντιπάλους του,τον Καστίγιο σε μια όμορφη χειρονομία,τον Κινγκ εξοργισμένο από νωρίτερη δολοφονική ενέργεια του Καστίγιο,τον Τσιρίλο,τον Μόρις να πετάει τη φανέλα του προς τον Μπριάκο μετά την όμορφη και καθ'όλα αθλητική ενέργειά του να βάλει τρικλοποδιά στον Τζόρτζεβιτς την ώρα που πανηγύριζε το γκολ που είχε σημειώσει και τέλος το Νάβας να χαιρετάει τους φιλάθλους!

Πού ήταν σε όλες αυτές τις περιπτώσεις(οι οποίες αποτελούν ένα ενδεικτικό-ελάχιστο δείγμα) όλοι αυτοί που τώρα θίχτηκαν από τον Μπούσι;

Πράγματι,το πέναλτυ που κέρδισε ο Απόλλων ήταν ανύπαρκτο.Στο πέναλτυ του ΠΑΟ δεν είχε γίνει καθαρό επιθετικό φάουλ πρώτα;Γιατί δε μιλάει κανείς;25 λεπτά μετά τον καταλογισμό του πέναλτυ ο κ.Μπριάκος τέθηκε εκτός πινάκων.Στον πρώτο γύρο γιατί ο κ.Ζανετίδης,που στέρησε το βαθμό από τον Απόλλωνα με το πέναλτυ που δεν έδωσε και που θα το σφύριζε ακόμη κι ο Βαρδινογιάννης, έμεινε στους πίνακες αρκετά παραπάνω από 25 λεπτά;;;;Γιατί κάθε φορά που όποιος μεγάλος αδικείται οι νόμοι εφαρμόζονται άμεσα και όταν οι (χαρακτηριζόμενοι υποτιμητικά από τους...μεγάλους)μικροί πέφτουν θύματα των ορέξεων των κόκκινων και των πράσινων(κάτι που συμβαίνει σχεδόν κάθε Κυριακή)δεν τρέχει και τίποτα... Γιατί ο Σουφλιάς να ασχολείται αποκλειστικά με τα των πρασίνων,όπου σταθεί κι όπου βρεθεί;Γιατί η τα 3/4 της Βουλής κατέβηκαν στους δρόμους και ξεσηκώθηκαν για να πάρει πίσω ο κόκκινος βιαστής τους βαθμούς που του είχαν αφαιρεθεί πριν 2 χρόνια;(αδιάφορο αν είχαν αφαιρεθεί καλώς ή κακώς)Γιατί να είμαι υποχρεωμένος να πληρώνω την κοκκινοπράσινη αθλητική Κυριακή που αδιαφορεί για όλους τους άλλους;

Δε μας χέζετε επιτέλους!Κάντε ένα πρωτάθλημα οι δυο σας(ή οι τρεις σας) κι αφήστε μας ήσυχους τους υπολοίπους!

Υ.Γ. Σε λίγους μήνες έρχονται οι δύο μέτροπόντικες στη Θεσσαλονίκη.Προτείνω ο ένας να ονομαστεί "Άλμπαν Μπούσι" κι ο άλλος "Αλμπαν Μπούσι 2 " .
Έτσι,γιατί ΜΕ αρέσει.

13 Απριλίου 2007

Τι είναι αυτό που αλλάζει;

Έστω ότι σας έλεγαν πως θα σας δώσουν π.χ 30.000€ εάν πατήσετε απλώς ένα κουμπί.Το πάτημα του κουμπιού αυτού,βέβαια,θα επέφερε το θάνατο σε ένα παιδί.Ή ας βγάλω το παιδί.Θα επέφερε το θάνατο σε έναν άνθρωπο που ζει χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά(π.χ. Ινδία) και που εσείς δε γνωρίζετε.Μην πάει ο νους σας σε πολέμους,βόμβες κλπ.(γιατί εκεί αλλάζει κάπως η κατάσταση).Είναι απλώς ένα "μαγικό" πλήκτρο,που σας προ(σ)καλεί κάποιος να το πιέσετε. Και εννοείται πως ο άνθρωπος αυτός που δε γνωρίζετε,που δεν έχετε δει ποτέ σας και που ενδεχομένως να "σκοτώσετε",θα συνέχισει κανονικά να ζει εάν εσείς δεν πατήσετε το κουμπί αυτό.Αλλά θα χάσετε τότε τις 30.000€.
Έστω τώρα(δεύτερη υπόθεση)ότι σας λένε ακριβώς τα ίδια,αλλά σας δείχνουν και φωτογραφίες του "μελλοθανάτου", σας διηγούνται και δέκα πράγματα για την ήσυχη ζωή του και σας καλούν να πράξετε το ίδιο.(με το ίδιο αντίτιμο)
Και μία τρίτη υπόθεση,επιπρόσθετη της δεύτερης:Σας φέρνουν τον ίδιο αυτό άγνωστο άνθρωπο απέναντί σας.Εσείς τον βλέπετε,εκείνος όχι.Θα πατήσετε το κουμπί,δε θα ακούσετε ούτε κλάμα,ούτε βογγητά,ούτε θα βρεθείτε στη δυσάρεστη θέα του πτώματος.Απλώς,τον βλέπετε ζωντανό μπροστά σας.Πατάτε το κουμπί,γνωρίζοντας πως τον σκοτώνετε,εισπράττετε τις 30.000€ και γυρνάτε σπίτι σας.

Τώρα,μπορείτε να μου πείτε τί ποσοστό πιστεύετε πως σε κάθε περίπτωση θα πίεζε το "μαγικό" αυτό πλήκτρο και τί είναι αυτό που μεταβάλλει το ποσοστό από υπόθεση σε υπόθεση;

04 Απριλίου 2007

Βιβλίο ιστορίας ΣΤ' δημοτικού

Αφού απέτυχε το...πρωταπριλιάτικο, μιας και κανένας δεν "τσίμπησε",επανέρχομαι με το θέμα που "παίζει" πολύ αυτές τις ημέρες στις οθόνες μας.
Και για να ξεκαθαρίσω,έψαξα σε πάρα πολλά βιβλιοπωλεία της Θεσ/νίκης και δεν μπόρεσα να το βρω πουθενά!Έχει τελειώσει από παντού και δεν το επανατυπώνει ο οργανισμός(έτσι μου είπαν τουλάχιστον),άρα δεν έχω ιδία αντίληψη.Το βρήκα στο διαδίκτυο,έκανα ηλεκτρονική παραγγελία και περιμένω να το λάβω.Πάντως,θέλω να σας παρουσιάσω τις θέσεις δύο κομμάτων και μιάς μεγάλης μερίδας του κόσμου επί του θέματος...

(κάντε κλικ να ακούσετε μία ενδιαφέρουσα διασκευή ενός πολύ γνωστού ελληνικού τραγουδιού)




Φιλελεύθερη συμμαχία:
Το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, για το οποίο πολύς λόγος εξακολουθεί να γίνεται, επιχειρεί να υποδείξει ένα διαφορετικό δρόμο στην εκμάθηση της ελληνικής ιστορίας, απαλλαγμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος. Αν και απαιτούνται διορθώσεις σε επιμέρους σημεία του περιεχομένου του, πρόκειται σε γενικές γραμμές για ένα καλογραμμένο βιβλίο, η προσέγγιση του οποίου είναι χρήσιμο να υιοθετηθεί και να επεκταθεί και σε άλλα διδακτικά εγχειρίδια.
Για δεκαετίες η εκπαιδευτική διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στη χώρα μας χαρακτηρίστηκε από ένα έλλειμμα ιστορικής αλήθειας, με δεκάδες σελίδες της διδασκόμενης ύλης να κινούνται στα όρια της παιδικής αφέλειας και της φανερής προπαγάνδας, κατά τρόπο συχνά προσβλητικό για τη νοημοσύνη μαθητών και δασκάλων, με μοναδικό στόχο να οικοδομήσει μια "εθνική συνείδηση με συγκεκριμένο ιδεολογικό περιεχόμενο και πολιτική στόχευση.
Η ενδεχόμενη απόσυρση του βιβλίου και η αντικατάστασή του θα ισοδυναμεί ουσιαστικά με υποχώρηση απέναντι στους θιασώτες της "κλειστής" Ελλάδας που πορεύονται στο μέλλον με το βλέμμα στο παρελθόν. Τούτο διότι, στις διαφορετικές απόψεις που διατυπώνονται για το επίμαχο βιβλίο, αντιπαρατίθενται δύο διαφορετικές "Ελλάδες", δύο διαφορετικές αντιλήψεις για τη θέση της χώρας μας στο σημερινό κόσμο. Μία Ελλάδα σύγχρονη, εξωστρεφής, προοδευτική, φιλελεύθερη και αισιόδοξη. Και μια Ελλάδα οπισθοδρομική συντηρητική, φοβική και μισαλλόδοξη, που ανταλλάσει τις δυνατότητες του μέλλοντος με ένα εξωραϊσμένο και εξιδανικευμένο παρελθόν.
Το γνωστό φαιοκόκκινο μέτωπο, όπου το σύνηθες ετερόκλητο πλήθος των έξαλλα φωνασκούντων επαγγελματιών κινδυνολόγων των "τηλε-παραθύρων" που μονότονα ξιφουλκούν εξ αριστερών και εκ δεξιών ενάντια σε κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ελληνικής Πολιτείας και κοινωνίας, βρήκε ακόμη μία φορά την ευκαιρία να υπενθυμίσει τη παρουσία του. Παρουσία αναμφίβολα χρήσιμη, προκειμένου να γνωρίζουμε τι να αποφεύγουμε ώστε να ξαναβρεί η πατρίδα μας το χαμένο βηματισμό της μέσα στην Ιστορία. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία αισθάνεται για πολλοστή φορά υπόχρεη να υπενθυμίσει σε όλους τους αυτόκλητους υπερασπιστές μίας "ελληνικότητας" την οποία ταυτίζουν με τις συντηρητικές ιδεοληψίες τους, τη ρήση του Δ. Σολωμού πως "εθνικό είναι το αληθές" και όχι το αντίστροφο.
Η κοινωνική συνείδηση και η αίσθηση κοινής ιστορικής πορείας αναπτύσσεται μέσα από την ενότητα στη διαφορά και όχι στη βάση μιας κεντρικά κατευθυνόμενης ομογενοποίησης στη βάση των πλέον αναχρονιστικών μεθόδων της κατασκευής εξωτερικών απειλών μέσα από την υποχρεωτική ανάγνωση των αιματοβαμμένων σελίδων της διδασκόμενου μαθήματος της ιστορίας.
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την κατάργηση του ενός και μοναδικού συγγράμματος που επιβάλλεται από τον κρατικό υπάλληλο και το κομματικό στέλεχος. Προτείνει τη δυνατότητα του γονέα να επιλέγει το σχολείο φοίτησης των παιδιών του, με την εισαγωγή του συστήματος των "κουπονιών εκπαίδευσης", πολιτική που επεκτείνεται διεθνώς. Προτείνει την αποκρατικοποίηση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με στόχο την αυτοτέλεια και την ανεξαρτησία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ως την αναγκαία προϋπόθεση κατάκτησης της κοινωνίας της γνώσης.
Μία δυναμική και ευημερούσα κοινωνία των πολιτών απαιτεί πολίτες με αυξημένη κριτική ικανότητα και όχι άβουλους υπηκόους που αναπαράγουν την ημιμάθεια, τα εθνικά στερεότυπα, τις ανασφάλειες και τον αυτάρεσκο ναρκισσισμό τους.



Συνασπισμός της Αριστεράς,των κινημάτων και της Οικολογίας:
«Το νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, δέχεται από ορισμένους κύκλους επικρίσεις, που ξεπερνούν την επιστημονική και εκπαιδευτική κριτική και σε κάποιες περιπτώσεις φθάνουν να είναι ακραίες επιθέσεις με χαρακτήρα ιδεολογικού εκφοβισμού. Η συζήτηση έχει μετατοπισθεί από την εκπαιδευτική αποτίμηση του βιβλίου και γίνεται με όρους πολιτικής υπαγόρευσης.Δεν υπάρχει βιβλίο ιστορίας, και του Δημοτικού ακόμη, το οποίο να μην έχει ένα ιδεολογικό φορτίο μέσα του και ορισμένες επιλογές. Δεν υπάρχει βιβλίο το οποίο να είναι άψογο. Ειδικά ένα βιβλίο που προσπαθεί να καινοτομήσει και στη διδακτική μέθοδο και στο περιεχόμενο και να μην χρειάζεται διορθώσεις. Δεν μπορεί να μη γίνεται ένας διάλογος επιστημονικός., να γίνεται ένας διάλογος ζωντανός για τα σχολικά βιβλία. Δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Έχουμε μια απόπειρα ιδεολογικού εκφοβισμού και μια απόπειρα επιβολής ενός μοντέλου διδασκαλίας της ιστορίας. Θέλουν κάποιοι η ιστορία που διδάσκεται να είναι η ταινία «300» του Χόλλιγουντ που παίζεται σήμερα. Θα σας πω το εξής: υπάρχει μια σκηνή που είδα στις διαφημίσεις που δείχνει ηρωικά το Λεωνίδα να σπρώχνει με το πόδι του μέσα στο πηγάδι τους αγγελιοφόρους των Περσών που ζητάνε γη και ύδωρ και λέει ο Ηρόδοτος εκεί αυτό που κάνανε οι Σπαρτιάτες, αν θυμάμαι καλά, ότι παραβιάζει «τα πάντων ανθρώπων νόμιμα», δηλαδή ότι οι σπαρτιάτες παραβίασαν τη διεθνή νομιμότητα.
Πρέπει να δούμε την ιστορία με άλλα μάτια, με ψυχραιμία, από πολλές γωνίες και με τα μαθήματα που έδωσε, αν θέλετε, ο πατέρας της ιστορίας που είναι ο Ηρόδοτος, που δεν έχουν σχέση με όλα αυτά που λέγονται.
Επομένως κα υπουργέ, θέλω να σας ρωτήσω το εξής:
Πρώτον, γιατί δεν αντιδράτε σε προσπάθειες ιδεολογικού εκφοβισμού; Είστε υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Δεν μπορεί να βγαίνει ο Αρχιεπίσκοπος και να μιλάει για συγγραφείς οι οποίοι έχουν την κάλυψη όλων των ιστορικών περιοδικών, της παμψηφίας των ιστορικών, των καθηγητών και να λέει ότι είναι «γενίτσαροι», και να το λέει σε απλούς, καλούς ανθρώπους μεγάλης ηλικίας που πάνε στην εκκλησία να κοινωνήσουν, να πάρουν τον άρτο και θέλουν να τους κάνουν Ταλιμπάν, απέναντι σε κάποιες απόψεις επιστημονικές τις οποίες βέβαια οι άνθρωποι δεν έχουν καν διαβάσει. Αυτό είναι το πρώτο.
Το δεύτερο, όπως φάνηκε και από προηγούμενη ερώτηση συναδέλφου, παρανόμως διακινήθηκαν από εστίες του Υπουργείου Παιδείας ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ερωτηματολόγια σχετικά με αυτό το βιβλίο. Τα αποδοκιμάσατε τα ερωτηματολόγια αυτά. Εντάξει, ποιοι όμως τα υποκίνησαν, ποιοι ξεκίνησαν με αυτή την παράνομη διαδικασία, έγινε ΕΔΕ και τι αποτελέσματα είχε αυτή η ΕΔΕ;
Και τρίτον και τελευταίο: Να υπάρξει μια εγγύηση, σε ένα βαθμό το δηλώσατε, ότι, όπως όλα τα βιβλία, μέσα από διαδικασίες αποκλειστικά εκπαιδευτικές και επιστημονικές, θεσμικές που προβλέπονται, ότι θα γίνουν οι διορθώσεις χωρίς αυτές τις πιέσεις τις οποίες δέχονται και αυτή την προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα κλίμα φόβου στο επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας»

Ο Ν. Βούτσης, υπεύθυνος Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας του ΣΥΝ, σχολιάζοντας την ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, δήλωσε τα εξής:
"Αποκαλυπτική για τις προθέσεις του δήθεν κριτικού της λόγου και απροκάλυπτα εχθρική προς τον διαφωτισμό και κάθε βήμα νεωτερισμού αποτελεί η σχετική ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου.
Ποιος μιλάει για χειραγώγηση συνειδήσεων και ποιος πράγματι επικαλείται το Σύνταγμα;
Χρειάζεται να υπενθυμίσουμε τις καταστροφικές, από κάθε άποψη, συνέπειες της επιβολής των ιδεολογημάτων περί «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» και περί «πατρίδος-θρησκείας-οικογένειας»;
"

Σας κούρασα;Περιμένω να αποκτήσω προσωπική εικόνα για το βιβλίο...

01 Απριλίου 2007

Τίτλοι τέλους...


Μετά τα απειλητικά τηλεφωνήματα και mail που είχα δεχθεί τον τελευταίο καιρό και μετά τη χθεσινοβραδινή επίθεση έξω από το σπίτι μου,το ιστολόγιο αυτό δυστύχως δε θα συνεχίσει να υπάρχει...(τουλάχιστον με αυτή τη μορφή)
Ευχαριστώ για την παρέα όλο αυτό το διάστημα και πιστεύω θα βρούμε τρόπο να τα λέμε!